5 czynności, które pomagają się mi rozwijać w copywritingu

5 czynności, które pomagają mi się rozwijać w copywritingu

Workplace in my office with coffee

Pewnie już wiesz, że zaczynałam od pisania precli (krótkich tekstów do wyszukiwarek, w których zawarte są określone słowa kluczowe). Teraz piszę bardziej na serio, zdobywając nowe zlecenia, pracując w kilku agencjach i prowadząc własnego bloga oraz fanpage. Kilka dni temu wystawiłam nawet pierwszą fakturę bez posiadania działalności. Co pomogło i pomaga mi wyjść z własnej strefy komfortu oraz lepiej poznawać branżę? Jakie sposoby najbardziej chciałabym znać już od początku swojej copywriterskiej przygody?

5 czynności, które pomogły i wciąż pomagają się mi rozwijać:

  • wysyłaj CV do firm z branży – temu zawdzięczam milowy krok w moim copywritingu. Dzięki temu, że zdobyłam się na odwagę i rozesłałam swoje CV do kilku agencji, dzisiaj nie piszę już precli. Tworzę opisy produktów, opisy stron internetowych, teksty na blogi, teksty eksperckie czy poradniki – to daje o wiele większą satysfakcję!
  • korzystaj z grup na Facebooku – spis tych, które ja polecam znajdziesz tutaj. Uważam je za dobrodziejstwo. Mogę w nich reklamować swoje usługi, poznawać mnóstwo nowych narzędzi do zarządzania czasem czy pracą, bądź pogłębiać swoją wiedzę o copywritingu. To działa!
  • wystawiaj fakturę bez posiadania firmy – to bardzo istotne dla osób nieprowadzących własnej działalności. Ile razy w ciekawym zleceniu widziałeś, że wymagana jest FV? Nie musisz już odrzucać tego typu zleceń. Możesz wystawiać fakturę za pośrednictwem portalu useme.eu. Ja miałam już okazję wypróbować w praktyce to udogodnienie – wszystko poszło sprawnie i prosto, a pieniądze były szybko na moim rachunku. Jeśli macie potrzebę, korzystajcie!
  • czytaj branżową literaturęksiążek o copywritingu znajdziesz mnóstwo. Czytaj, rozwijaj się, odkrywaj branżę i wcielaj porady w życie. To samo dotyczy również tematyki rozwijania własnej marki, firmy itp. Na mnie czeka stosik branżowych pozycji – na pewno doczekacie się recenzji. Wśród nich jest np. „Mała wielka firma” M. Jankowskiego, „Twoja firma w social mediach” M. Żukowskiego czy „Laptopowy milioner. Jak zerwać z pracą na etacie i zacząć zarabiać w sieci” M. Anastasi.
  • podglądaj innych – nie chodzi tutaj o małpowanie, ale czerpanie inspiracji i wiedzy. Dzięki czytaniu blogów czy śledzeniu innych copywriterów na Facebooku, mam możliwość poszerzania swoich horyzontów. To nic nie kosztuje, a możesz naprawdę sporo zyskać. Dzięki temu założyłam np. bloga, którego właśnie czytasz oraz swój fanpage na Facebooku. Wciąż uczę się prowadzenia jednego i drugiego, w czym pomaga mi właśnie fachowa literatura oraz śledzenie konkurencji!

To proste zasady i czynności, które pomagają mi najbardziej. Chcąc się rozwijać, musisz poszerzać swoje horyzonty w branży. Nie zapominaj również o słuchaniu podcastów!

Jakie Wy macie sposoby na rozwijanie się w branży? Co polecicie od siebie? 

Reklamy

25 thoughts on “5 czynności, które pomagają się mi rozwijać w copywritingu

  1. Ta branża wciąż zostaje dla mnie tematem nieznanym, ale ostatnio udało mi się zdobyć zlecenie napisania artykułu dla portalu modowego. Muszę przyznać, że było to świetne wyzwanie i pisanie dla innych podoba mi się coraz bardziej 🙂

    Polubienie

  2. Moja propozycja: uparcie stawiać czoła nowym wyzwaniom! Nawet, jeśli nie jest się na 100% pewnym czy się podoła. Ostatnio miałam taką sytuację, że dostałam zlecenie z agencji na teksty na bardzo specjalistycznego bloga. Klient podkreślał, że poszukują kogoś z praktyczną wiedzą. Ja byłam jedynie w tej dziedzinie teoretykiem (skończyłam podyplomówkę z tego zakresu). Jednak właściciele agencji we mnie uwierzyli, a ja włożyłam w przygotowanie tekstu 200% energii. Efekt? Klient jest zadowolony z materiałów i chce zamówić kolejne! 🙂 Gdzie tu miejsce na rózwój? Zyskałam przy tym zleceniu podwójnie: zgłębiłam tajniki nowej dziedziny i poczułam ogromną satysfkację, że mimo wszystko sprostałam oczekiwaniom klienta 🙂

    Polubienie

    1. Wow! gratuluję! Wiem o czym mówisz, bo sama często mam opory przed zgłoszeniem się do danego zlecenia, właśnie ze względu na tematykę. Zmotywowałaś mnie 🙂

      Polubienie

  3. Faktycznie informacji o konieczności wystawiania faktury jest ogrom – zapomniałam kompletnie, że jako osoba prywatna też można taką fakturę wystawić! Zaraz wrzucę sobie useme to zakładek, dzięki! 🙂

    Polubienie

  4. Hej! Zaczynałam podobnie, a obecnie jestem kierownikiem działu marketingu (gdy zaczynałam od copywritingu to nie śniło mi się to nawet!). To bardzo cenne rady, które przekazuję często moim pracownikom. Fajnie, że zebrałaś to w jeden artykuł. Będę tu zaglądać 🙂

    Polubienie

    1. Najlepiej po prostu zacząć działać i nie bać się wyjść z własnej strefy komfortu! Mój pierwszy tekst w życiu napisałam o agregatach prądotwórczych – było wyzwanie 😉

      Polubienie

  5. Bardzo dziękuję za polecenie firmy od wystawiania faktur 🙂 Z chęcią przeczytam więcej na ich stronie 🙂 Gratuluję także sukcesów 🙂 Jeśli chodzi o rozwój to myślę, że ważna jest inwestycja w siebie, zdobywanie nowych umiejętności. Ja nie jestem z branży copywriterskiej, le widzę, jak ważne jest to, by być na bieżąco, inwestować w siebie. Myślę, że to inwestycja, która się opłaca i prędzej czy później zwróci się 🙂

    Polubienie

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s